Χωρίς σημαντικές αλλαγές στο περιεχόμενο της - σε σχέση με την προηγούμενη χρόνια- είναι η ετήσια έκθεση για την κατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ανά τον κόσμο για το έτος 2010 που υποβάλλεται κάθε χρόνο στο Κογκρέσο κυκλοφόρησε χθες από το Στέητ Ντιπάρτμεντ.
Ωστόσο, κομάτια της έκεθεσης είναι τουλάχιστον προκλητικά, καθώς "ανακαλύπτονται" μειονότητες Βλάχων, Ρομά και Αρβανιτών που... θεωρούν ότι πρέπει να αναγνωσιστούν ως "μειονότητες" !
Στην έκθεση για την Ελλάδα επαναλαμβάνεται και εφέτος ότι υπήρξαν προβλήματα σε αρκετούς τομείς, όπως κακοποίηση παράνομων μεταναστών και αθίγγανων από τις δυνάμεις ασφαλείας, συνωστισμός και άσχημες συνθήκες διαβίωσης σε μερικές φυλακές, κακές συνθήκες κράτησης λαθρομεταναστών, κάποιοι νομικοί περιορισμοί στην ελευθερία έκφρασης, περιορισμοί και διοικητικά εμπόδια εις βάρος μη-ορθοδόξων, κράτηση και απέλαση ασυνόδευτων ή αποκομμένων από τις οικογένειές τους ανηλίκων (συμπεριλαμβανομένων των αιτούντων ασύλου), αδυναμία παροχής επαρκούς προστασίας σε θύματα οικιακής βίας, διακρίσεις και εκμετάλλευση εις βάρος ανηλίκων Ρομά, παράνομη διακίνηση προσώπων, περιορισμοί στη δυνατότητα αυτοπροσδιορισμού εθνοτικών μειονοτικών ομάδων, διακρίσεις και κοινωνικός αποκλεισμός εθνοτικών μειονοτήτων καθώς και φαινόμενα αντί-σημιτισμού.
Στο κεφάλαιο περί σεβασμού της ακεραιότητας του ατόμου επαναλαμβάνονται μεταξύ άλλων καταγγελίες οργανώσεων και επιτροπών ανθρωπίνων δικαιωμάτων για συνεχιζόμενες καταχρήσεις αστυνομικών αρχών εναντίον κρατουμένων, άσχημες συνθήκες σε φυλακές και κρατητήρια της χώρας που δεν πληρούν τα διεθνή πρότυπα, ιδίως σε ότι αφορά την απαράδεκτη κατάσταση παρατεταμένου συνωστισμού και άθλιων συνθηκών σε υποστελεχωμένα κέντρα κράτησης μεταναστών. Στα θέματα ελευθερίας του ʽσυνεταιρίζεσθαιʼ διατηρείται μνεία σε ανώτατες δικαστικές υποθέσεις που δεν αίρουν την άρνηση έγκρισης σωματείων με εθνοτική ονομασία ʽμακεδονικόςʼ ή ʽτουρκικόςʼ.
Αρκετός χώρος αφιερώνεται και εφέτος στις επικρίσεις οργανώσεων και επιτροπών για τις διαδικασίες ασύλου στην Ελλάδα, την δυσμενή μεταχείριση των αιτούντων άσυλο και την ανεπαρκή προστασία των ακηδεμόνευτων ανηλίκων μεταναστών, μέχρι του σημείου εισηγήσεων από μέρους τους για την αναθεώρηση της Συνθήκης Δουβλίνο II. Σημειώνεται ότι η εγκαθίδρυση από την κυβέρνηση συστήματος παροχής προστασίας στους πρόσφυγες κρίνεται ευρέως ως ανεπαρκές, λόγω του μεγάλου αριθμού λαθρομεταναστών που εισέρχονται στη χώρα, και πολλά προβλήματα παραμένουν παρά την νέα νομοθεσία επιτάχυνσης των διαδικασιών ασύλου.
Τέλος, στο κεφάλαιο για τις εθνικές και εθνοτικές μειονότητες επαναλαμβάνονται όπως και στην περσινή έκθεση οι αναφορές σε Έλληνες πολίτες που αυτό-προσδιορίζονται ως Τούρκοι, Πομάκοι, Βλάχοι, Ρομά, Αρβανίτες ή Μακεδόνες, ορισμένοι εκ των οποίων θεωρούν πως πρέπει να αναγνωριστούν ως «μειονότητες» ή «γλωσσικές μειονότητες», αλλά η κυβέρνηση αναγνωρίζει ως μειονότητα μόνο τη μουσουλμανική.
Επίσης οι αναφορές στο ότι η κυβέρνηση δεν αναγνωρίζει την σλαβική διάλεκτο στην ΒΔ Ελλάδα ως «μακεδονική», ότι αξιωματούχοι και δικαστήρια δεν επιτρέπουν σε σλαβικές ομάδες να αναπροσδιορίζονται ως «Μακεδόνες» και ότι έκθεση ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα του ΟΗΕ, τον Μάρτιο 2009, έχει καλέσει την κυβέρνηση να απεμπλακεί από τη διαμάχη εάν υφίσταται η όχι ʽΜακεδονικήʼ η Τουρκικήʼ, μειονότητα στην Ελλάδα και να εστιασθεί στα θέματα προστασίας δικαιωμάτων αυτό-προσδιορισμού και ελευθερίας έκφρασης, επιτρέποντας την χρήση των όρων ʽμακεδονικόςʼ ή ʽτουρκικόςʼ σε σωματεία και οργανώσεις.
http://kostasxan.blogspot.com/2011/04/blog-post_3890.html?utm_source=BP_recent
Στην έκθεση για την Ελλάδα επαναλαμβάνεται και εφέτος ότι υπήρξαν προβλήματα σε αρκετούς τομείς, όπως κακοποίηση παράνομων μεταναστών και αθίγγανων από τις δυνάμεις ασφαλείας, συνωστισμός και άσχημες συνθήκες διαβίωσης σε μερικές φυλακές, κακές συνθήκες κράτησης λαθρομεταναστών, κάποιοι νομικοί περιορισμοί στην ελευθερία έκφρασης, περιορισμοί και διοικητικά εμπόδια εις βάρος μη-ορθοδόξων, κράτηση και απέλαση ασυνόδευτων ή αποκομμένων από τις οικογένειές τους ανηλίκων (συμπεριλαμβανομένων των αιτούντων ασύλου), αδυναμία παροχής επαρκούς προστασίας σε θύματα οικιακής βίας, διακρίσεις και εκμετάλλευση εις βάρος ανηλίκων Ρομά, παράνομη διακίνηση προσώπων, περιορισμοί στη δυνατότητα αυτοπροσδιορισμού εθνοτικών μειονοτικών ομάδων, διακρίσεις και κοινωνικός αποκλεισμός εθνοτικών μειονοτήτων καθώς και φαινόμενα αντί-σημιτισμού.
Στο κεφάλαιο περί σεβασμού της ακεραιότητας του ατόμου επαναλαμβάνονται μεταξύ άλλων καταγγελίες οργανώσεων και επιτροπών ανθρωπίνων δικαιωμάτων για συνεχιζόμενες καταχρήσεις αστυνομικών αρχών εναντίον κρατουμένων, άσχημες συνθήκες σε φυλακές και κρατητήρια της χώρας που δεν πληρούν τα διεθνή πρότυπα, ιδίως σε ότι αφορά την απαράδεκτη κατάσταση παρατεταμένου συνωστισμού και άθλιων συνθηκών σε υποστελεχωμένα κέντρα κράτησης μεταναστών. Στα θέματα ελευθερίας του ʽσυνεταιρίζεσθαιʼ διατηρείται μνεία σε ανώτατες δικαστικές υποθέσεις που δεν αίρουν την άρνηση έγκρισης σωματείων με εθνοτική ονομασία ʽμακεδονικόςʼ ή ʽτουρκικόςʼ.
Αρκετός χώρος αφιερώνεται και εφέτος στις επικρίσεις οργανώσεων και επιτροπών για τις διαδικασίες ασύλου στην Ελλάδα, την δυσμενή μεταχείριση των αιτούντων άσυλο και την ανεπαρκή προστασία των ακηδεμόνευτων ανηλίκων μεταναστών, μέχρι του σημείου εισηγήσεων από μέρους τους για την αναθεώρηση της Συνθήκης Δουβλίνο II. Σημειώνεται ότι η εγκαθίδρυση από την κυβέρνηση συστήματος παροχής προστασίας στους πρόσφυγες κρίνεται ευρέως ως ανεπαρκές, λόγω του μεγάλου αριθμού λαθρομεταναστών που εισέρχονται στη χώρα, και πολλά προβλήματα παραμένουν παρά την νέα νομοθεσία επιτάχυνσης των διαδικασιών ασύλου.
Τέλος, στο κεφάλαιο για τις εθνικές και εθνοτικές μειονότητες επαναλαμβάνονται όπως και στην περσινή έκθεση οι αναφορές σε Έλληνες πολίτες που αυτό-προσδιορίζονται ως Τούρκοι, Πομάκοι, Βλάχοι, Ρομά, Αρβανίτες ή Μακεδόνες, ορισμένοι εκ των οποίων θεωρούν πως πρέπει να αναγνωριστούν ως «μειονότητες» ή «γλωσσικές μειονότητες», αλλά η κυβέρνηση αναγνωρίζει ως μειονότητα μόνο τη μουσουλμανική.
Επίσης οι αναφορές στο ότι η κυβέρνηση δεν αναγνωρίζει την σλαβική διάλεκτο στην ΒΔ Ελλάδα ως «μακεδονική», ότι αξιωματούχοι και δικαστήρια δεν επιτρέπουν σε σλαβικές ομάδες να αναπροσδιορίζονται ως «Μακεδόνες» και ότι έκθεση ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα του ΟΗΕ, τον Μάρτιο 2009, έχει καλέσει την κυβέρνηση να απεμπλακεί από τη διαμάχη εάν υφίσταται η όχι ʽΜακεδονικήʼ η Τουρκικήʼ, μειονότητα στην Ελλάδα και να εστιασθεί στα θέματα προστασίας δικαιωμάτων αυτό-προσδιορισμού και ελευθερίας έκφρασης, επιτρέποντας την χρήση των όρων ʽμακεδονικόςʼ ή ʽτουρκικόςʼ σε σωματεία και οργανώσεις.
http://kostasxan.blogspot.com/2011/04/blog-post_3890.html?utm_source=BP_recent
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.