Εντονη είναι κινητικότητα και το ενδιαφέρον των στελεχών του ΛΑ.Ο.Σ. για να ολοκληρωθεί η στάσιμη πλέον διαδικασία της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων. Ως γνωστόν το έργο αυτό είναι ύψιστης σημασίας για την οικονομία της Δυτικής Κρήτης και έχει καθυστερήσει αδικαιολόγητα επί ενάμιση χρόνο με κίνδυνο να χαθεί η απορρόφηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ. Με αυτά τα δεδομένα, οι Βουλευτές του ΛΑ.Ο.Σ. Γιώργος Ανατολάκης και Θάνος Πλεύρης κατέθεσαν Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών Μάκη Βορίδη, με την οποίαν του γνωστοποιούν το πρόβλημα και τον καλούν να παρέμβει...
Ας ελπίσουμε ότι η κακή οικονομική κατάσταση της χώρας και η ασυναρτησία που μας κληροδότησαν τα 2 κόμματα εξουσίας θα επιτρέψουν στην νέα ηγεσία του Υπουργείου να κάνει τις κινήσεις που απαιτούνται. Αλλωστε ήδη ο Νομός μας έχει αντιληφθεί ότι ο ΛΑ.Ο.Σ. μπορεί και πετυχαίνει λύσεις, όπως απέδειξε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Αδωνις Γεωργιάδης ο οποίος σε μία ημέρα έλυσε το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Γαύδου. Παρακάτω σας παραθέτουμε το κείμενο της Ερώτησης των Βουλευτών του ΛΑ.Ο.Σ.:ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Τον Αξιότιμο Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
ΘΕΜΑ: ΄΄Η καθυστέρηση της επέκτασης του Αεροδρομίου Χανίων επιφέρει τεράστιες απώλειες εσόδων στην Οικονομία ΄΄
Στάσιμη παραμένει η διαδικασία επέκτασης του Αερολιμένα Χανίων και η κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου, έργα που αναμένεται να δώσουν τεράστια οικονομική ώθηση στα Χανιά και στην Δυτική Κρήτη προσφέροντας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Η παραπάνω καθυστέρηση έχει ως αποτέλεσμα να ακυρώνονται τα Χανιά ως τόπος προορισμού από δεκάδες χιλιάδες τουρίστες, καθώς ο τερματικός σταθμός του δεν μπορεί να εξυπηρετήσει την υπάρχουσα κίνηση. Η επέκταση του αεροδρομίου θα ενισχύσει και την αγορά της κρουαζιέρας καθώς απαιτούνται περίπου 20 πτήσεις προκειμένου να γίνει η Σούδα τόπος εκκίνησης κρουαζιερόπλοιων, κάτι που κρίνεται ασύμφορο από τις δυνατότητες που προσφέρει τώρα το αεροδρόμιο. Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν επικίνδυνα και κινδυνεύει το έργο να μην υπαχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ και να μην εκτελεστεί. Συγκεκριμένα, ενώ έχουν ολοκληρωθεί όλες οι μελέτες που απαιτούνταν για την εκτέλεση του έργου προτού αυτός ο φάκελος υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση για έγκριση, το έργο φαίνεται να κωλυσιεργεί στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου που θα αξιολογούσε τον φάκελο. Σύμφωνα μάλιστα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, όπως συντάχθηκε από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου σας τον Απρίλιο του 2011, η υποβολή του φακέλου στην Ε.Ε. θα έπρεπε να είχε πραγματοποιηθεί ως την 01/09/2011. Ο κ. Μαγκριώτης εξάλλου, σε σχετική τοποθέτηση του στην Βουλή των Ελλήνων τον Μάιο, είχε δηλώσει ότι η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών θα έχει ολοκληρώσει τις διαδικασίες ένταξης το αργότερο μέχρι τις 30/07/2011 ενώ όσον αφορά την χρηματοδότηση του έργου ήταν ξεκάθαρος ότι τα χρήματα είναι διασφαλισμένα. Με δεδομένο ότι η οικονομική ανάπτυξη αποτελεί το καλύτερο αντίδοτο στην οικονομική κρίση και με τον κίνδυνο να χαθεί η τουριστική χρονιά, είναι αδιανόητο ένα τόσο σπουδαίο έργο να καθυστερεί εξαιτίας της κρατικής γραφειοκρατίας.
Συνεπώς ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
- Αντιλαμβάνεστε την σπουδαιότητα που παρουσιάζει το έργο για την κοινωνία των Χανίων και της Δυτικής Κρήτης καθώς και την απώλεια εσόδων που παρουσιάζονται από το τουριστικό εισόδημα εξαιτίας της κωλυσιεργίας του έργου;
- Για ποιο λόγο καθυστερεί η αξιολόγηση του φακέλου από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών, διαδικασία που σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί σε 30 μέρες;
- Σε ποιο στάδιο βρίσκεται τώρα η όλη διαδικασία και ποια είναι τα νέα χρονοδιαγράμματα για την δημοπράτηση του έργου; Πότε προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί η όλη επέκταση του αερόσταθμου;
- Σε ποιες κινήσεις σκοπεύετε να προχωρήσετε ώστε να ξεπεραστούν άμεσα τα όποια εμπόδια παρουσιάζονται και να ξεκινήσει η δημοπράτηση του έργου;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές:
Ανατολάκης Γεώργιος, Β΄ Πειραιώς ΛΑ.Ο.Σ.
Πλεύρης Αθανάσιος, Α΄ Αθηνών ΛΑ.Ο.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.