Έχουν εξαιρετικές επιδόσεις, παίζουν στα δάχτυλα τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες και πρωταγωνιστούν στους διαγωνισμούς.
Έχουν εξαιρετικές επιδόσεις σε ότι και αν αποφασίσουν να κάνουν είτε αυτό είναι η μουσική, είτε ο αθλητισμός...
Όπως φαίνεται το εκπαιδευτικό σύστημα της Σαγκάης προετοιμάζει τους μαθητές μόνο για πρωτιές. Η δεύτερη συνεχόμενη πρωτιά των μαθητών της Σαγκάης στην έκθεση της Pisa, δεν εξέπληξε κανέναν.
Άλλωστε το οικονομικό σύστημα που υιοθετήθηκε στην πόλη - οικονομικό και επιχειρηματικό κέντρο της χώρας, αποτελεί πλέον πρότυπο για πολλά κράτη.
Έχουν εξαιρετικές επιδόσεις σε ότι και αν αποφασίσουν να κάνουν είτε αυτό είναι η μουσική, είτε ο αθλητισμός...
Όπως φαίνεται το εκπαιδευτικό σύστημα της Σαγκάης προετοιμάζει τους μαθητές μόνο για πρωτιές. Η δεύτερη συνεχόμενη πρωτιά των μαθητών της Σαγκάης στην έκθεση της Pisa, δεν εξέπληξε κανέναν.
Άλλωστε το οικονομικό σύστημα που υιοθετήθηκε στην πόλη - οικονομικό και επιχειρηματικό κέντρο της χώρας, αποτελεί πλέον πρότυπο για πολλά κράτη.
Ήδη
όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του για την έκθεση της Pisa, ο αντιπρόεδρος
της επιτροπής εκπαίδευσης της Σαγκάης, Ζανγκ Μινχουάν, αυτό το διάστημα
πολλοί ξένοι ειδικοί καταφθάνουν στη Σαγκάη για να μελετήσουν από κοντά
την εξέλιξη της εκπαίδευσης. Η μέση βαθμολογία που συγκέντρωσαν οι
15χρονοι Κινέζοι στα μαθηματικά, ξεπέρασε τις 600 μονάδες (613), 119
περισσότερες από το μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ.
Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι οι πρωταθλητές από την κινέζικη επαρχία είναι τρία χρόνια μπροστά στα μαθηματικά από τους συνομηλίκους τους, που έπιασαν βαθμολογία κοντά στις 494 μονάδες.
Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι οι πρωταθλητές από την κινέζικη επαρχία είναι τρία χρόνια μπροστά στα μαθηματικά από τους συνομηλίκους τους, που έπιασαν βαθμολογία κοντά στις 494 μονάδες.
Δεν
τα πήγαν βέβαια καθόλου άσχημα, ούτε στις φυσικές επιστήμες, ούτε στην
κατανόηση κειμένου, όπου για μια ακόμη φορά βρέθηκαν πρώτοι στη θέση με
τις 65 χώρες.
Τη στιγμή που η Ελλάδα κατέλαβε τη 42η θέση στο σύνολο των χωρών.Σύμφωνα με τα Νέα, τις τελευταίες τρεις δεκαετίες οι αρχές της Σαγκάης έδειξαν ιδιαίτερη προσοχή στην προώθηση της δημοτικής εκπαίδευσης.
Τη στιγμή που η Ελλάδα κατέλαβε τη 42η θέση στο σύνολο των χωρών.Σύμφωνα με τα Νέα, τις τελευταίες τρεις δεκαετίες οι αρχές της Σαγκάης έδειξαν ιδιαίτερη προσοχή στην προώθηση της δημοτικής εκπαίδευσης.
Παρ'
όλο που ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις φτάνει τους 35 φαίνεται ότι
το εκπαιδευτικό της σύστημα φέρνει καλά αποτελέσματα. Ποιο είναι όμως το
συστατικό της επιτυχίας; Ένα αυστηρά οργανωμένο σχολικό πρόγραμμα και
μια συνεργασία γονέων και καθηγητών είναι από τα βασικότερα στοιχεία.
Ενδεικτικό είναι ότι το 45,9% των γονέων στη Σαγκάη επικοινωνούν συχνά
με τους καθηγητές για την απόδοση των παιδιών τους.
Ακόμα και κλήσεις στα κινητά τηλέφωνα των γονέων κάνουν οι εκπαιδευτικοί που ενημερώνουν και συμβουλεύουν τις οικογένειες πως θα πρέπει να συμπεριφέρονται στους μαθητές.
Ακόμα και κλήσεις στα κινητά τηλέφωνα των γονέων κάνουν οι εκπαιδευτικοί που ενημερώνουν και συμβουλεύουν τις οικογένειες πως θα πρέπει να συμπεριφέρονται στους μαθητές.
Παράλληλα
4 στους 10 μαθητές παρακολουθούν μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου
ιδιαίτερα μαθήματα προκειμένου να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις.
Τακτική που θεωρείται από τους ίδιους τους γονείς καθοριστική για το
επόμενο στάδιο της εκπαιδευτικής πορείας των παιδιών.
Φαίνεται
λοιπόν πως η πίεση στο σχολείο και οι γονεϊκές προσδοκίες αποδίδουν
καρπούς, αφού πάνω από το 80% των μαθητών έχουν εισαχθεί τα τελευταία
χρόνια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη στιγμή που το εθνικό ποσοστό δεν
ξεπερνά το 24%.
Γιατί η Ελλάδα παραμένει χαμηλά
Γιατί η Ελλάδα παραμένει χαμηλά
Η
έκθεση της χώρας μας στην Pisa ήταν σύμφωνα με τους ειδικούς της
εκπαίδευσης αναμενόμενη. Το ελληνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα και το
έντονο ακαδημαϊκό αναλυτικό πρόγραμμα στα σχολεία είναι οι λόγοι που η
Ελλάδα καταλαμβάνει χαμηλές θέσεις, με τη βαθμολογία της στα
συγκεκριμένα τεστ να βρίσκεται πάντα κάτω από το μέσο όρο των χωρών του
ΟΟΣΑ.
«Το
γεγονός ότι έχουμε διαφορετικό σύστημα εκπαίδευσης δεν είναι κατ'
ανάγκη κακό. Απλά δεν έχει γίνει μια συντονισμένη προσπάθεια να
προωθηθεί η κριτική σκέψη στο ελληνικό σχολείο, κάτι που είναι ζητούμενο
στα τεστ Pisa» αναφέρει η Χρύσα Σοφιανοπούλου, επίκουρος καθηγήτρια του
τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
Πάντως από την έκθεση του 2009 διαπιστώθηκε πως τα παιδιά που δεν έμεναν
«εγκλωβισμένα» στο σχολικό πρόγραμμα αλλά συμμετείχαν σε άλλες
δραστηριότητες, στο πλαίσιο όμως του σχολείου (π.χ θεατρικές ομάδες)
είχαν καλύτερη απόδοση στα μαθήματα, καθώς και κίνητρο και το σχολείο
γινόταν «δικό τους».
ATHENMAGAZINE
http://online-pressblog.blogspot.gr/2013/12/blog-post_6934.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.