Καταπατώντας τους κανονισμούς που ρητά ορίζουν ότι ο πιλότος δεν πετάει σε αποστολή πυρόσβεσης την επόμενη μέρα, αλλά τη μεθεπόμενη!
26 Μαϊου 1977. Ζιώγας Μιχαήλ, 38 ετων
Επισμηναγός από Λάρισα στα Ίσθμια Κορινθίας Γεωργίου Νικόλαος, 25 ετων Ανθυποσμηναγός από Πάτρα Ισθμια Κορινθίας
Λιάσκος Χαράλαμπος, 24 ετων, Ανθυποσμηναγός από Μάνδρα Αττικής Ισθμια Κορινθίας
10 Μαρτίου 1984. Σκαμαγκούλης Χαράλαμπος, 52 ετων Ταξίαρχος από Ελάτεια Λοκρίδος στηνΕλευσίνα CL-215 ..
Επιτροπάκης Ιωάννης, 30 ετων Σμηναγός από Ταυρωνίτη Κισάμου στην Ελευσίνα
22 Αυγούστου 1993. Κελετσέκης Στυλιανός, 32 ετων από Αθήνα Σμηναγός CL-215
Σκοτώθηκε κατά την εκτέλεση διατεταγμένης πτήσεως, όταν το πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-215, του οποίου ήταν κυβερνήτης, έπεσε στην περιοχή Ανω Ροδίνης Αιγίου
Παλαμιώτης Κων / νος, 26 ετων Ανθυποσμηναγός από Λάρισα
στην περιοχή Ανω Ροδίνης Αιγίου, ομοίως.
15 Ιουλίου 2000. Μυλωνάς Ιωάννης, 41 ετων Επισμηναγός από Λαμία στο Πήλιο
Καρασάββας Ιωάννης, 25 ετων Ανθυποσμηναγός από Βόλο στο Λαύκο Αργαλαστής Πηλίου
Το δυστύχημα έγινε στις 6.50 '. Το αεροπλάνο επιχείρησε κατάσβεση στη θέση Λαύκος, αλλά όταν προσπάθησε να σηκωθεί έπεσε σε παρακείμενο λόφο. Στην περιοχή επικρατούσε κακή ορατότητα, λόγω των καπνών. Οι σοροί των πιλότων μεταφέρθηκαν στην αεροπορική βάση Αγχιάλου. Εξετάζεται η πιθανότητα μετά τη «βύθιση τους πρόδωσε ο κινητήρας».
07 Αυγούστου 2000. Μπεσλεμές Αθανάσιος, 28 ετών Yποσμηναγός από Λαμία στην Κέρκυρα.
κατά την εκτέλεση αποστολής αεροπυρόσβεσης, όταν το PZL που κυβερνούσε, κατέπεσε στην περιοxή Παλαιοκαστρίτσας στην Kέρκυρα.
25 Αυγούστου 2003. Κουρελιάς Στέφανος, 42 ετών Αντισμήναρχος από Δομοκό στη Μυτιλήνη με PZL
Ο ήρωας πιλότος είχε ανακληθεί στην υπηρεσία για περιπολίες εντοπισμού δασικών πυρκαγιών και κατά τη διάρκεια αναγνώρισης σε πυρκαγιά μικρής έκτασης στα Βασιλικά, Αχλαδερή Πολυχνίτου, στη νότια Λέσβο. Στην προσπάθειά του να πετάξει χαμηλά, είτε για να δει καλύτερα το πεδίο είτε για να ρίξει επιβραδυντικό υγρό στην εστία, ο πιλότος δεν μπόρεσε να αποφύγει κορυφή δέντρου, με αποτέλεσμα να συντριβεί το αεροσκάφος και να χάσει τη ζωή του. Σύμφωνα με μια πηγή, το αεροσκάφος κατευθύνθηκε προς την περιοχή της πυρκαγιάς κινούμενο σε χαμηλό ύψος και αυτό είχε αποτέλεσμα να προσκρούσει σε δέντρο. Σύμφωνα με άλλη πηγή, το αεροσκάφος είχε κατεβεί χαμηλά για να ρίξει επιβραδυντικό υγρό στην εστία της φωτιάς και στην προσπάθειά του να σηκωθεί προσέκρουσε σε δέντρο.
Δευτέρα 22 Αυγούστου 2005 στις 11:00 το πρωί, στην περιοχή της Αχλαδερής του Δήμου Πολιχνίτου, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λέσβου τέλεσε επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη του Αντισμήναρχου Στέφανου Κουρελιά, που έπεσε κατά την εκτέλεση του καθήκοντός. Η τελετή, που έγινε στο χώρο όπου η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λέσβου έστησε μνημείο ως ελάχιστο φόρο τιμής στον Αντισμήναρχο, ξεκίνησε με επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη του ήρωα πιλότου, ακολούθησε κατάθεση στεφανιών, ενός λεπτού σιγή και ολοκληρώθηκε με την ανάκρουση του Εθνικού μας Ύμνου.
http://www.lesvos.gr/dt/deltio.htm?deltia_05/Aug/dt220805_1.htm
23 Ιουλίου 2007. Στοϊλίδης Δημήτριος, 34 ετών Σμηναγός από Θεσ / νίκη.
κατά την εκτέλεση αποστολής αεροπυρόσβεσης, όταν το Canadair CL-415 MP που κυβερνούσε, κατέπεσε στην επαρχιακή οδό Στύρων - Παλαιοποτάμου στη Νότια Εύβοια, κοντά στον οικισμό Δήλισο.
Χατζούδης Ιωάννης, 27 ετών Υποσμηναγός από Θεσ / νίκη
Βούτηξαν πάνω στα κύματα της θάλασσας, πήραν νερό-κάπου 7 τόνους νερό φορτώνει κάθε φορά το CL-415-και όρμησαν όπως κάνουν πάντα σε χαμηλή πτήση πάνω από την κόλαση της φωτιάς, του καπνού και των ισχυρών καθοδικών ρευμάτων του αέρα.
Οι πληροφορίες λένε ότι το αεροσκάφος του Στοϊλίδη και Χατζούδη είχε ρίξει τρεις φορές νερό πάνω στις αδηφάγες φλόγες και, για τέταρτη φορά, είχε γυρίσει στη θάλασσα, είχε ξανακάνει υδροληψία και είχε γυρίσει πίσω, να βουτήξει πάνω από μια χαράδρα κοντά στον Πολυπόταμο, η οποία σχεδόν όλη καιγόταν. Ο κυβερνήτης ξεκινά τον ελιγμό, αφήνει το φορτίο νερού κι αρχίζει να σηκώνει το αεροσκάφος, να ξαναπάρει ύψος, να στρίψει να φύγει. Δεν έφυγε ποτέ. Το CL-415 συνετρίβη. Συντρίμμια σκορπίζονται σε ακτίνα εκατοντάδων μέτρων. Κυβερνήτης και συγκυβερνήτης αφήνουν εκεί την τελευταία τους πνοή.
Υπάρχει και πληροφορία ότι ενώ επιχειρούσε τον τελευταίο, μοιραίο, ελιγμό κατάσβεσης ο Στοϊλίδης ελάμβανε διαταγή για άμεση και επείγουσα μετάβαση σε άλλο μέτωπο δασοπυρκαγιάς. Αιτιολογήσεις του δυστυχήματος: Με βάση τα όσα έχουν πει αυτόπτες μάρτυρες, οι ενδείξεις λένε, πως είτε πυκνοί καπνοί είτε ισχυρά καθοδικά ρεύματα αέρα, κάτι σύνηθες όταν από κάτω λυσσομανά η πυρκαγιά, ήταν παράγονες που οδήγησαν στην πτώση του αεροσκάφους.
Κι αυτό γινόταν, συχνά καταπατώντας τους κανονισμούς που ρητά ορίζουν ότι ο πιλότος δεν πετάει σε αποστολή πυρόσβεσης την επόμενη μέρα, αλλά τη μεθεπόμενη.
Επισμηναγός από Λάρισα στα Ίσθμια Κορινθίας Γεωργίου Νικόλαος, 25 ετων Ανθυποσμηναγός από Πάτρα Ισθμια Κορινθίας
Λιάσκος Χαράλαμπος, 24 ετων, Ανθυποσμηναγός από Μάνδρα Αττικής Ισθμια Κορινθίας
10 Μαρτίου 1984. Σκαμαγκούλης Χαράλαμπος, 52 ετων Ταξίαρχος από Ελάτεια Λοκρίδος στηνΕλευσίνα CL-215 ..
Επιτροπάκης Ιωάννης, 30 ετων Σμηναγός από Ταυρωνίτη Κισάμου στην Ελευσίνα
22 Αυγούστου 1993. Κελετσέκης Στυλιανός, 32 ετων από Αθήνα Σμηναγός CL-215
Σκοτώθηκε κατά την εκτέλεση διατεταγμένης πτήσεως, όταν το πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-215, του οποίου ήταν κυβερνήτης, έπεσε στην περιοχή Ανω Ροδίνης Αιγίου
Παλαμιώτης Κων / νος, 26 ετων Ανθυποσμηναγός από Λάρισα
στην περιοχή Ανω Ροδίνης Αιγίου, ομοίως.
15 Ιουλίου 2000. Μυλωνάς Ιωάννης, 41 ετων Επισμηναγός από Λαμία στο Πήλιο
Καρασάββας Ιωάννης, 25 ετων Ανθυποσμηναγός από Βόλο στο Λαύκο Αργαλαστής Πηλίου
Το δυστύχημα έγινε στις 6.50 '. Το αεροπλάνο επιχείρησε κατάσβεση στη θέση Λαύκος, αλλά όταν προσπάθησε να σηκωθεί έπεσε σε παρακείμενο λόφο. Στην περιοχή επικρατούσε κακή ορατότητα, λόγω των καπνών. Οι σοροί των πιλότων μεταφέρθηκαν στην αεροπορική βάση Αγχιάλου. Εξετάζεται η πιθανότητα μετά τη «βύθιση τους πρόδωσε ο κινητήρας».
07 Αυγούστου 2000. Μπεσλεμές Αθανάσιος, 28 ετών Yποσμηναγός από Λαμία στην Κέρκυρα.
κατά την εκτέλεση αποστολής αεροπυρόσβεσης, όταν το PZL που κυβερνούσε, κατέπεσε στην περιοxή Παλαιοκαστρίτσας στην Kέρκυρα.
25 Αυγούστου 2003. Κουρελιάς Στέφανος, 42 ετών Αντισμήναρχος από Δομοκό στη Μυτιλήνη με PZL
Ο ήρωας πιλότος είχε ανακληθεί στην υπηρεσία για περιπολίες εντοπισμού δασικών πυρκαγιών και κατά τη διάρκεια αναγνώρισης σε πυρκαγιά μικρής έκτασης στα Βασιλικά, Αχλαδερή Πολυχνίτου, στη νότια Λέσβο. Στην προσπάθειά του να πετάξει χαμηλά, είτε για να δει καλύτερα το πεδίο είτε για να ρίξει επιβραδυντικό υγρό στην εστία, ο πιλότος δεν μπόρεσε να αποφύγει κορυφή δέντρου, με αποτέλεσμα να συντριβεί το αεροσκάφος και να χάσει τη ζωή του. Σύμφωνα με μια πηγή, το αεροσκάφος κατευθύνθηκε προς την περιοχή της πυρκαγιάς κινούμενο σε χαμηλό ύψος και αυτό είχε αποτέλεσμα να προσκρούσει σε δέντρο. Σύμφωνα με άλλη πηγή, το αεροσκάφος είχε κατεβεί χαμηλά για να ρίξει επιβραδυντικό υγρό στην εστία της φωτιάς και στην προσπάθειά του να σηκωθεί προσέκρουσε σε δέντρο.
Δευτέρα 22 Αυγούστου 2005 στις 11:00 το πρωί, στην περιοχή της Αχλαδερής του Δήμου Πολιχνίτου, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λέσβου τέλεσε επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη του Αντισμήναρχου Στέφανου Κουρελιά, που έπεσε κατά την εκτέλεση του καθήκοντός. Η τελετή, που έγινε στο χώρο όπου η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λέσβου έστησε μνημείο ως ελάχιστο φόρο τιμής στον Αντισμήναρχο, ξεκίνησε με επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη του ήρωα πιλότου, ακολούθησε κατάθεση στεφανιών, ενός λεπτού σιγή και ολοκληρώθηκε με την ανάκρουση του Εθνικού μας Ύμνου.
http://www.lesvos.gr/dt/deltio.htm?deltia_05/Aug/dt220805_1.htm
23 Ιουλίου 2007. Στοϊλίδης Δημήτριος, 34 ετών Σμηναγός από Θεσ / νίκη.
κατά την εκτέλεση αποστολής αεροπυρόσβεσης, όταν το Canadair CL-415 MP που κυβερνούσε, κατέπεσε στην επαρχιακή οδό Στύρων - Παλαιοποτάμου στη Νότια Εύβοια, κοντά στον οικισμό Δήλισο.
Χατζούδης Ιωάννης, 27 ετών Υποσμηναγός από Θεσ / νίκη
Βούτηξαν πάνω στα κύματα της θάλασσας, πήραν νερό-κάπου 7 τόνους νερό φορτώνει κάθε φορά το CL-415-και όρμησαν όπως κάνουν πάντα σε χαμηλή πτήση πάνω από την κόλαση της φωτιάς, του καπνού και των ισχυρών καθοδικών ρευμάτων του αέρα.
Οι πληροφορίες λένε ότι το αεροσκάφος του Στοϊλίδη και Χατζούδη είχε ρίξει τρεις φορές νερό πάνω στις αδηφάγες φλόγες και, για τέταρτη φορά, είχε γυρίσει στη θάλασσα, είχε ξανακάνει υδροληψία και είχε γυρίσει πίσω, να βουτήξει πάνω από μια χαράδρα κοντά στον Πολυπόταμο, η οποία σχεδόν όλη καιγόταν. Ο κυβερνήτης ξεκινά τον ελιγμό, αφήνει το φορτίο νερού κι αρχίζει να σηκώνει το αεροσκάφος, να ξαναπάρει ύψος, να στρίψει να φύγει. Δεν έφυγε ποτέ. Το CL-415 συνετρίβη. Συντρίμμια σκορπίζονται σε ακτίνα εκατοντάδων μέτρων. Κυβερνήτης και συγκυβερνήτης αφήνουν εκεί την τελευταία τους πνοή.
Υπάρχει και πληροφορία ότι ενώ επιχειρούσε τον τελευταίο, μοιραίο, ελιγμό κατάσβεσης ο Στοϊλίδης ελάμβανε διαταγή για άμεση και επείγουσα μετάβαση σε άλλο μέτωπο δασοπυρκαγιάς. Αιτιολογήσεις του δυστυχήματος: Με βάση τα όσα έχουν πει αυτόπτες μάρτυρες, οι ενδείξεις λένε, πως είτε πυκνοί καπνοί είτε ισχυρά καθοδικά ρεύματα αέρα, κάτι σύνηθες όταν από κάτω λυσσομανά η πυρκαγιά, ήταν παράγονες που οδήγησαν στην πτώση του αεροσκάφους.
Κι αυτό γινόταν, συχνά καταπατώντας τους κανονισμούς που ρητά ορίζουν ότι ο πιλότος δεν πετάει σε αποστολή πυρόσβεσης την επόμενη μέρα, αλλά τη μεθεπόμενη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.