Επιμνημόσυνη δέηση για τον Σμηναγό Κώστα Ηλιάκη που έχασε την ζωή του κατά την διάρκεια αναγνώρισης τουρκικών μαχητικών στις 23 Μαΐου 2006, θα τελεστεί στην ακριτική Κάρπαθο, σήμερα Κυριακή στις 12.00. Την κυβέρνηση θα εκπροσωπήσει ο μερισματούχος ειρήνης και θιασώτης του κατευνασμού ΑΝΥΠΕΘΑ Παναγιώτης Μπεγλίτης, παρουσία του Α/ΓΕΕΘΑ Πτεράρχου (Ι) Ιωάννη Γιάγκου και του Α/ΓΕΑ Αντιπτεράρχου (Ι) Βασίλειου Κλόκοζα.
Ο Σμηναγός Κ. Ηλιάκης και ο Νο2 του Υποσμηναγός Π. Κολτσίκογλου κλήθηκαν στις 23/5/06 να αναγνωρίσουν σχηματισμό τουρκικών αεροσκαφών που απογειώθηκε από την αεροπορική βάση Νταλαμάν στα πλαίσια αποστολής αεροφωτογράφησης αντιαεροπορικών συστημάτων στην Κρήτη. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα της Τουρκικής αεροπορίας δεν είναι άγνωστη στους ιπτάμενους της ΠΑ καθώς ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι Τούρκοι προσπαθούν να εντοπίσουν πιθανές μετασταθμεύσεις των συστοιχιών S-300 που εδρεύουν στην νήσο. Ο σχηματισμός αποτελείτο από ένα RF-4 της 113 Filo εφοδιασμένο με σύστημα LOROP και 2 συνοδευτικά F-16 (192 Filo).
Η συνάντηση των δύο σχηματισμών έγινε δυτικά της Καρπάθου. Στην προσπάθεια του να προσεγγίσει το RF-4 για να καταγράψει σειριακό αριθμό και τύπο ατρακτιδίων ο Σμηναγός Ηλιάκης παρεμποδίστηκε από το το F-16 του Χαλίλ Ιμπραίμ Οζντεμίρ ο οποίος με κλειστούς ελιγμούς S μερικές δεκάδες μέτρα μπροστά απο το ελληνικό μαχητικό προσπάθησε να το θέσει εντός του κώνου αερίων του κινητήρα του (jetblast), κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει μέχρι και κατάρριψη του.
Jetblast, γνώριμη τακτική των Τούρκων πιλότων στο Αιγαίο. Η ατζαμοσύνη του Οζντεμίρ κατα την εκτέλεση τέτοιου ελιγμού οδήγησε στον θάνατο του Έλληνα πιλότου.
Η συγκεκριμένη τεχνική άρχισε να εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια από τους θρασύτατους Τούρκους ιπτάμενους οι οποίοι αρνούνται να αποχωρήσουν από τον ΕΕΧ ακόμα και μετά το εικονικό kill από τους Έλληνες συναδέλφους τους. Σε αυτά τα πλαίσια έχουν κατά καιρούς εφαρμοστεί και άλλα κόλπα όπως εκτόξευση θερμοβολίδων (flares) εναντίον των Έλλήνων αναχαιτιστών, καθαρά εχθρική ενέργεια η οποία σε άλλες περιπτώσεις θα είχε ως αποτέλεσμα την κατάρριψη του προπορευόμενου α/φ. Τα αίτια της πλήρους αποθράσυνσης ηγεσίας και χειριστών της Τουρκικής αεροπορίας, θα πρέπει να αναζητηθούν στην αναξιοπρεπή και αδιέξοδη πολιτική του κατευνασμού, την οποία στηρίζει με φανατισμό ο τωρινός πρωθυπουργός, καθώς και ο αναπληρωτής υπουργός Π. Μπεγλίτης -στενός του συνεργάτης στο ΥΠΕΞ την περίοδο 1999-2004.
Η συνάντηση των δύο σχηματισμών έγινε δυτικά της Καρπάθου. Στην προσπάθεια του να προσεγγίσει το RF-4 για να καταγράψει σειριακό αριθμό και τύπο ατρακτιδίων ο Σμηναγός Ηλιάκης παρεμποδίστηκε από το το F-16 του Χαλίλ Ιμπραίμ Οζντεμίρ ο οποίος με κλειστούς ελιγμούς S μερικές δεκάδες μέτρα μπροστά απο το ελληνικό μαχητικό προσπάθησε να το θέσει εντός του κώνου αερίων του κινητήρα του (jetblast), κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει μέχρι και κατάρριψη του.
Jetblast, γνώριμη τακτική των Τούρκων πιλότων στο Αιγαίο. Η ατζαμοσύνη του Οζντεμίρ κατα την εκτέλεση τέτοιου ελιγμού οδήγησε στον θάνατο του Έλληνα πιλότου.
Η συγκεκριμένη τεχνική άρχισε να εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια από τους θρασύτατους Τούρκους ιπτάμενους οι οποίοι αρνούνται να αποχωρήσουν από τον ΕΕΧ ακόμα και μετά το εικονικό kill από τους Έλληνες συναδέλφους τους. Σε αυτά τα πλαίσια έχουν κατά καιρούς εφαρμοστεί και άλλα κόλπα όπως εκτόξευση θερμοβολίδων (flares) εναντίον των Έλλήνων αναχαιτιστών, καθαρά εχθρική ενέργεια η οποία σε άλλες περιπτώσεις θα είχε ως αποτέλεσμα την κατάρριψη του προπορευόμενου α/φ. Τα αίτια της πλήρους αποθράσυνσης ηγεσίας και χειριστών της Τουρκικής αεροπορίας, θα πρέπει να αναζητηθούν στην αναξιοπρεπή και αδιέξοδη πολιτική του κατευνασμού, την οποία στηρίζει με φανατισμό ο τωρινός πρωθυπουργός, καθώς και ο αναπληρωτής υπουργός Π. Μπεγλίτης -στενός του συνεργάτης στο ΥΠΕΞ την περίοδο 1999-2004.
Ειρήσθω εν παρόδω τον περασμένο Γενάρη ο Τούρκος πιλότος καταδικάστηκε ερήμην σε φυλάκιση 4 ετών από ελληνικό δικαστήριο για τον φόνο του Σμηναγού Ηλιάκη, γεγονός που πυροδότησε ακόμα μια επίθεση λάσπης του τουρκικού ΥΠΕΞ προς την χώρα μας. Σε ανακοίνωση τους οι Τούρκοι έκαναν λόγο για «κατευθυνόμενη» δικαιοσύνη και έφθασαν στο σημείο να ισχυρίζονται ότι η αερομαχία έγινε εκτός ορίων του FIR Αθηνών (αμφισβητώντας ανοικτά τον ελληνικό εναέριο χώρο) και ότι Τούρκος πιλότος κατεδίωκε το ελληνικό μαχητικό, το οποίο "είχε παραβιάσει το τουρκικό FIR"... Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.