Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΑ, η 331 Μοίρα της 114 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ)/Αεροπορική Βάση Τανάγρας συμμετείχε από 4 έως 27 Μαρτίου στη 2η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2013 του Tactical Leadership Programme (TLP) στην Αεροπορική Βάση Albacete στην Ισπανία. Για το σκοπό αυτό, μεταστάθμευσαν από την 114 ΠΜ τέσσερα αεροσκάφη Mirage 2000-5Mk2. Στην αποστολή συμμετείχαν ως εκπαιδευόμενοι δυο Ιπτάμενοι και ένας Υπαξιωματικός Πληροφοριών από την 331Μ και ένας Ελεγκτής Αεράμυνας από την 380 Μοίρα Αερομεταφερόμενου Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου (M.ΑΣΕΠΕ), καθώς και δυο Ιπτάμενοι ως “External Fighters”. Τα στελέχη της 331Μ απέσπασαν ιδιαίτερα ευνοϊκές κριτικές για το επίπεδο της εκπαίδευσής τους, τις δυνατότητες του αεροσκάφους και τα αποτελέσματα που έφεραν. Συγκεκριμένα, ο Σμηναγός (Ι) Θεοχάρης Κατσαρός ψηφίσθηκε ανάμεσα στους υπολοίπους συμμετέχοντες ως ο καλύτερος εκπαιδευόμενος της σειράς (“course warrior”, “ο ιπτάμενος που θα ήθελα να έχω στο φτερό μου σε πολεμικές επιχειρήσεις”). Αντίστοιχα, ο Υποσμηναγός (Ι) Ιωάννης Σιάνος ψηφίσθηκε δεύτερος, ισοβαθμώντας με άλλους εκπαιδευόμενους και τέλος ο Επισμηναγός (Ι) Μαρίνος Μπογατίνης, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο TLP ως εκπαιδευτής, ψηφίστηκε για 3η φορά ως ο καλύτερος εκπαιδευτής.
Στο ΤLP 2013-2 συμμετείχαν επίσης αεροσκάφη και εκπαιδευόμενοι ως εξής: 10 F-16 από τις ΗΠΑ, Ολλανδία και Βέλγιο, 6 γαλλικά Mirage 2000 N, D και C, 2 Ιταλικά EF-2000 (Eurofighter), 4 Tornado (GR-4, PA-200) από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία και 2 Ιταλικά ΑΜΧ. Επίσης, για την υποστήριξη των αποστολών συμμετείχαν 4 Mig-29 από Πολωνία, 2 Alphajet από Γαλλία, ελικόπτερα, αεροσκάφη Ηλεκτρονικού Πολέμου και AWACS.
Σκοπός του προγράμματος TLP είναι η εκπαίδευση των Ιπταμένων του ΝΑΤΟ στη συγκρότηση και την ηγεσία μικτών σχηματισμών (COMAO), καθώς και η εξοικείωση και η συνεργασία όλου του προσωπικού που υποστηρίζει τέτοιου είδους αποστολές, σύμφωνα με τα Νατοϊκά πρότυπα και διαδικασίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.