Ο Ιδεολογικός Πόλεμος διεξάγεται σε διεθνές επίπεδο και κυριαρχεί στο εσωτερικό κάθε Χώρας.
Σύμβολα, συνθήματα, δογματικές θέσεις, σφυροκοπούν κατά τρόπο επίμονο και συστηματικό κάθε έναν από εμάς καθημερινά. Καταβάλλεται μια άριστα οργανωμένη, προγραμματισμένη και συνεχής προσπάθεια αλλοιώσεως των αξιών μας.
Η ιδεολογική πάλη δεν γνωρίζει ανάπαυλα. Διεξάγεται επί 24ώρου βάσεως και χρησιμοποιεί όλα τα μέσα: διείσδυση, διάβρωση, αναταραχή, κατάληψη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, αθλητισμό και κυρίως κάθε είδους πολιτισμική εκδήλωση (έκθεση βιβλίου, ζωγραφικής, τραγούδι, φεστιβάλ).
Διεξάγεται κ α θ η μ ε ρ ι ν ά. Και διεξάγεται π α ν τ ο ύ: στο σχολείο, στο πανεπιστήμιο, στο εργοστάσιο, στο γραφείο, στην αγορά.
Μόνο αυτός που κατανοεί τον πραγματικό χαρακτήρα του διεξαγομένου αγώνα έχει την δυνατότητα να επιβιώσει.
Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την “Συρρίκνωση του Ελληνισμού” προέρχεται από τον διεξαγόμενο μέσα στην χώρα μας ιδεολογικό πόλεμο.
Σκοπός της μαρξιστικής επιθέσεως είναι η προβολή και θεμελίωση μιας κλίμακας αξιών αντίθετης προς την δική μας και η υπονόμευση της πνευματικής αντιστάσεως του μαθητή, του φοιτητή, του εργαζόμενου, της γυναίκας, του αστού, του αγρότη.
Για την επίτευξη του ακοπού αυτού χρησιμοπιούνται “πνευματικά μέσα” (μέσα μαζικής επικοινωνίας, εφημερίδες, περιοδικά, βιβλία), που τόσο έχουν παραμεληθεί στον ιδεολογικό και πολιτικό χώρο μας.
Στο σημείο αυτό η Αριστερά είναι σαφής, όπως αποδεικνύει η διεθνής εμπειρία. Κατά την διατύπωση του γνωστού θεωρητικού Γκ. Λούκατς “ η πολιτική δεν είναι παρά ένα μέσον: ο αντικειμενικός σκοπός είναι ο πολιτισμός”.
Σκοπός της Αριστεράς είναι οι θεμελιώδεις θεσμοί και οι “ιδεολογικοί μηχανισμοί της κοινωνίας”: η Εκκλησία, η Οικογένεια, τα Πανεπιστήμια, τα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Η επίθεση και η επιτυχία δεν πρέπει να μετράται μόνο με κριτήρια “εκλογικά”. Σημασία έχει ο βαθμός διεισδύσεως και η δυνατότητα προβολής των δικών της αξιών.
Η Αριστερά καλλιεργεί ορισμένα κριτήρια ώστε να θεωρηθούν ξεπερασμένες ορισμένες θεμελιώδεις αξίες και ένα ολόκληρο σύστημα ζωής.
Μετά τις τελευταίες νίκες του ΠΑΣΟΚ, ο χώρος μας αρχίζει -καθυστερημένα- να συνειδητοποιεί την μεγάλη σημασία του λεγομένου “πολιτισμικού παράγοντα”.
Δυστυχώς η επί σειρά πολιτισμική εξόρμηση της Αριστεράς καθώς και η πρόσφατη πολιτιστική πολιτική του ΠΑΣΟΚ (Υπουργείο Πολιτισμού, Νέα Γενιά, ΚΑΠΗ κλπ.) είτε είχαν αγνοηθεί, είτε – κατά τρόπο στείρο – εθεωρούντο ότι “δεν βγάζουν ψήφους”.
Η προσπάθεια της Αριστεράς για επιβολή στον πολιτισμικό τομέα
“Πολιτισμός” δεν είναι βέβαια ένα κάποιο σύνολο γνώσεων. Πολιτισμός είναι κυρίως η ύπαρξη ερμηνευτικών μέσων:
α) της “φυσικής” πραγματικότητας (επιστήμη)
β) της κοινωνικής πραγματικότητας
γ) της πνευματικής πραγματικότητας
Οι μαρξιστές επί χρόνια εργάστηκαν συστηματικά στο “άγονο” ψηφοσυλλεκτικό χώρο – βραχυπρόθεσμα – του πνεύματος, της επιστήμης, της ιστορίας. Και σε μικρό χρονικό διάστημα πέτυχαν να επιβληθούν με αποτέλεσμα
- η κοινή γνώμη να έχει “εθισθεί” περίπου στο ότι “ο πολιτισμός” και οι λειτουργοί του ανήκουν στην Αριστερά
- να αποκόπτωνται οι ρίζες με την συστηματική αλλοίωση της ιστορίας μας
- να κερδίζονται από τον μαρξισμό οι νέοι που διψούν για μάθηση, που αναζητούν, που έχουν ανησυχίες και ενδιαφέροντα
- να εξαπλωθεί ο μαρξισμός στο σχολείο, στο πανεπιστήμιο, στην πολιτιστική ζωή αυτού του τόπου
- και τελικά να βρεθεί στην κυβέρνηση και στην εξουσία ένα “μπλοκ” μαρξιστικών και μαρξιζόντων δυνάμεων.
Η απάντηση στην πρόκληση
Όλοι οι λαοί της Δύσεως και ειδικά εμείς οι Ελληνες ουδέποτε δείξαμε την ιστορική αδράνεια. Πολλές φορές επιχειρήθηκε η μαζική μεταβολή των ανθρώπων, ο αποπνιγμός της ελευθερίας του πνεύματος και η δημιουργία μαζικής δουλοπρεπούς συνηδείσεως. Αλλ'ουδέποτε κατορθώθηκε στον χώρο μας.
Παρά την πίεση και την διάβρωση η προοπτική του μέλλοντος διαγράφεται ευνοική. Μεταξύ των κορυφαίων ερευνητών πολλοί εξαρτούν την δυνατότητα υπάρξεως μέλλοντος στον πολιτισμό από την δυνατότητα επιστρατεύσεως ατόμων ικανών όχι μόνο να διατηρήσουν αυτόν τον πολιτισμό αλλά και να τον προωθήσουν.
Ο πολιτισμός έχει συνεχώς ανάγκη ικανών ανθρώπων που να τέμνουν νέες οδούς δια της αξιοποιήσεως της κληρονομιάς του παρελθόντος.
Το αίτημα της πραγματώσεως των ανωτέρω αξιών της ζωής (αίτημα του αρχαιοελληνικού πολιτισμού που κληροδοτήθηκε στον ευρωπαικό).
Η αποστολή μας συνίσταται στο να αποδείξουμε το αθεμελίωτο των συνοθυλευμάτων προπαγάνδας, προκαταλήψεων και ψευτοεπιστημονικών συμπερασμάτων.
Οι βασικοί θεσμοί (ατομικά δικαιώμτα, ιδιοκτησία κλπ.) ικανοποιούν τις ανάγκες της πορείας του ανθρώπου: είναι θεσμοί ζωντανοί που συνεχώς προσαρμόζονται στις εκάστοτε απαιτήσεις.
Στον τομέα της οικονομίας και της τεχνολογίας, ο ελληνογεννημένος δυτικός πολιστισμός έχει συνθέσει μορφές παραγωγικής διαδικασίας τις οποίες θέτουν ως μακροπρόθεσμο στόχο τα προγράμματα άλλων χωρών, προσφέρει δε στην οικουμένη ανακαλύψεις, εφευρέσεις, εφαρμογές και μεθόδους που επηρεάζουν την ζωή των κατοίκων όλων των ηπείρων.
Η Ελληνική συμβολή
Η ελληνική ιστορική συνείδηση εκφράζεται από την γονιμοποίηση των στοιχείων της Παραδόσεως.
Η ελληνική ιστορία αποτελεί αδιάπαστη αλυσίδα άμυνας κατά του βαρβαρισμού. Ήδη από την εποχή της μάχης του Μαραθώνα, όπως εύστοχα παρατηρεί ο Αντρέ Ζήγκφριντ, όταν οι Ελληνες έδιναν μάχη κατά της πνευματικής ασυνδέτου περσικής μάζης, είχαν συνείδηση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων τους ως πολιτών. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η έννοια του πολίτη γεννήθηκε στις αρχαιολογικές πόλεις.
Η σχέση της Ελλάδος με τον Κόσμο είναι σχέση προσφοράς.
Η ακτινοβολία της ελληνικής ιστορικής παρουσίας ήταν και είναι πάντοτε έντονη. Η φιλοπατρία, το θάρρος, η αυτοθυσία, τα μεγάλα πρόσωπα των ηρώων, η συνείδηση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των πολιτών και η παιδεία συνιστούν την οντολογική βάση της ελληνικής κοσμοαντιλήψεως.
Όπως σωστά υποστηρίζει και ο S.MAINE, στον μικρό αυτό λαό δόθηκε να δημιουργήσει την αρχή της προόδου και με την αξαίρεση των τυφλών δυνάμεων της φύσεως, τίποτε δεν κινείται στο σύμπαν που να μην είναι ελληνικό στην καταγωγή του.
Η δόξα του ελληνικού λαού δεν φοβάται συγκρίσεις, επειδή δεν υπάρχουν όμοιες. Το ελληνικό ιστορικό ήθος επιτάσσει στους σημερινούς Έλληνες την ανάληψη ηγετικού ρόλου στα πλαίσια του ελληνογεννημένου δυτικού πολιτισμού.
Η χώρα μας έχει πάντοτε ένα καθήκον και μια ευθύνη στον κόσμο. Και εμείς οι Ελληνες δεν ζούμε μόνο με την δόξα του παρελθόντος.
Στην εποχή μας αναζητείται ένα νέο πλαίσιο ζωής. Η Ελλάδα καλείται να καταθέσει την συμβολή της για την διαμόρφωση ενός τύπου ζωής συγχρόνου και ισορροπημένου, ενός τύπου ζωής που να δικαιώνει το ανθρώπινο πρόσωπο.
Η απαρασάλευτη πίστη στον άνθρωπο και η πνευματική αντίληψη της ζωής καθιστούν την ελληνική σκέψη, απαραίτητη προϋπόθεση κατανοήσεως και καλύψεως των αιτημάτων της εποχής μας.
Η επιστροφή στην καθαρότητα των ελληνικών πνευματικών πηγών της Ευρώπης αποτελεί την προϋπόθεση για την άρση των σημερινών αντινομιών και προβλημάτων και τη γόνιμη για τον άνθρωπο συνέχιση της πολιτιστικής πορείας.
Οι Έλληνες ποτέ δεν δίστασαν μπροστά στις επιταγές της Ιστορίας.
Δημήτρης Σαρατσιώτης
Γενικός Διευθυντής ΛΑ.Ο.Σ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.